• Hjem
  • >
  • Aktuelt
  • >
  • Inmarsat leier IT-kompetanse fra Spesialistbedriften.

Inmarsat leier kompetanse fra Spesialistbedriften

I november startet Inmarsat et prosjekt hvor de skulle foreta en kompleks migrering av ca. 3000 kunder fra SpeedCast. Dette var et stort prosjekt hvor de trengte dedikerte personer med solid IT kompetanse. I den forbindelse samlet de et team på 11 personer, hvor tre av dem kom fra spesialistbedriften, Thomas, Heljar og Magnus. (Heljar og Magnus til høyre på bildet).

Konsulentene har bidratt med å kvalitetssikre informasjon som kom inn, overført informasjon i interne systemer, aktivert SIM-kort, samt kontrollert at alt fungerte som det skulle etter endt migrering. I tillegg har de fungert som generell prosjektstøtte og vært behjelpelige med å holde kontroll på strukturert informasjon i for eksempel Excel.

Maren Øverli, Sales Operations Manager i Inmarsat Maritime er godt fornøyd med konsulentene fra Spesialistbedriften, og har følgende å si om deres bidrag til prosjektet:

«Konsulentene har i løpet av denne perioden blitt eksperter på våre systemer og prosesser. De har vært ekstremt tilpasningsdyktige. Inmarsat er en stor organisasjon hvor ting kan ta lang tid og hvor vi ofte må vente på andre for å hjelpe oss videre. Teamet har lært seg å tilpasse seg forskjellige kulturer, systemer og beskjeder som ofte ble endret i siste øyeblikk. Jeg er veldig takknemlig for de fine folkene vi har fått leie av Spesialistbedriften, og jeg er så glad for at vi har blitt en god gjeng som jobber veldig fint sammen.»

– Maren Øverli, Sales Operations Manager, Inmarsat

Det er ikke første gang Inmarsat leier inn kompetanse fra Spesialistbedriften, og vi setter stor pris på dette samarbeidet. Det er gledelig å konstatere at Inmarsat ser potensialet i våre ansatte, og går foran som et godt eksempel på hvordan man skal jobbe med inkludering og anstendig arbeid for alle.