Digitalisering og FDVU

Digitalisér for fremtiden

Offentlige etater, private organisasjoner, aviser og museer har ofte store mengder gamle dokumenter, bilder og tegningsarkiv, uten at det er sikret mot brann eller naturkatastrofer. Svært ofte er disse lagret på en usystematisk måte, noe som gjør at en verken har oversikt hva som finnes, eller greier å få tak i nødvendig informasjon når men trenger det.

Spesialistbedriften henter dine kasser med gamle tegningsarkiv, dokumentasjon og bilder. Vi avfotograferer, skanner, systematiserer, og katalogiserer etter ditt ønske. Filene optimaliseres for digitalisering og lagres i et søkbart format i en fornuftig størrelse.

Vi har avanserte skannere som takler de aller fleste formater, og kan digitalisere alt fra mindre fotografier til større kart og tegninger i A0 format. 

For større digitaliseringsoppdrag kan vi leie ut konsulenter på fast basis over lang tid. Arbeidet kan enten utføres i våre lokaler, eller hos dere som kunde.

Den digitale løsningen gir alle som har interesse adgang til den verdifulle historien!

 

FDVU – Forvaltning, drift, vedlikehold, og utvikling

FDVU gir enklere forvaltning av eiendom. Digitalisering og systematisering av FDVU-informasjon gir deg som eiendomsforvalter god kontroll på vedlikehold av dine bygg. Med et oppdatert FDVU-system får du god kontroll på hvilke kostnader du må ta høyde for i tiden som kommer.

Våre dyktige medarbeidere kartlegger, digitaliserer, systematiserer og implementerer all nødvendig dokumentasjon for store og små eiendomsforvaltere. Våre kunder er eiendomsforvaltere i privatmarkedet, fylkeskommuner og kommuner.

Vi tar gjerne imot gamle permer med utdaterte og ukorrekte tegninger og annen bygningsinformasjon. Materiellet skannes og legges inn i det FDVU-programmet du velger. Vi har også mulighet for å inngå faste oppfølgingsavtaler.

Digitalisering av FDVU gir deg økt kontroll og forutsigbarhet gjennom fornøyde og stabile leietakere!

Aktuelle saker

Kompetanse på FDVU

– Vi ville ha nokon som er i flinke i jobben, nokon som er nøyaktige, seier Gjerdsbakk og siktar til samarbeidet dei har inngått med Spesialistbedriften.

Sunnmørsposten har skrevet en artikkel om vårt samarbeid med Hareid kommune. Se link til saken her.

LES MER

Hilde Stangeland, Sivilingeniør nettutvikling, Mørenett
«Mørenett har samarbeidet med Spesialistbedriften over flere år. De jobber nøyaktig, effektivt og selvstendig, og sørger for at arkivet vårt blir digitalisert mye raskere enn vi hadde klart uten hjelp. Vi setter stor pris på jobben Spesialistbedriften gjør for oss.»
Torbjørn Røe Isaksen, Arbeids- og sosialminister
«Dersom flere aktører tar i bruk det nye verktøyet ASIAS, kan flere med asperger kanskje havne på riktig hylle i livet tidligere og kanskje unngå uføretrygd.»
Kursdeltaker, “Asperger og inkludering”
«Nyttig kurs med faglig dyktige kursholdere. Gode til å formidle og lytte. En av de mest nyttige timer jeg har hatt på jobb på flere år!»
Kursdeltaker, “Asperger og inkludering”
«Et meget relevant kurs, et av de beste kursene jeg har hatt i min 30-årige yrkeskarriere. Alle som jobber med Asperger bør ha dette kurset»
Maren Øverli, Sales Operations Manager, Inmarsat
«Konsulentene har vært ekstremt tilpasningsdyktige, jeg er veldig takknemlig for de fine folkene vi har fått leie av Spesialistbedriften»
Pergunn Gjerdsbakk, Einingsleiar, Hareid kommune
«Vi er svært nøgde med arbeidet Spesialistbedriften gjer for oss. Mennesker med Asperger er gode på det meste, og har eit laserfokus på arbeidet sitt.»
Even Bringsdal, Daglig leder, Createview
«Spesialistbedriften har gjennom presis analyse bidratt til at Createview leverer målinger med høy nøyaktighet.»
Tommy Sørli, Teknisk Salgskonsulent, Midthaug
«Vi er veldig fornøyd med jobben Spesialistbedriften har gjort ved animasjon, og bilder av våre produkt. De kommuniserer godt, og leverer arbeid med høy kvalitet. Akkurat det vi ser etter i en leverandører.»
Forrige
Neste

SPESIALISTBEDRIFTEN AS

Postvegen 2, 6018 Ålesund

 

Orgnr: 913 270 193

Copyright © 2021
Webdesign: 2Mind-Design AS